Roadtrip Andalusië | Part 1

Mijn god, bij het schrijven van deze blog wil ik het liefste meteen weer een ticket naar Sevilla boeken om over 6 maanden eens terug naar Nederland te komen. Mijn vriend en ik zijn namelijk net terug van onze roadtrip door Andalusië Spanje en het was echt geweldig!

Voorafgaand aan onze reis hebben we de vliegtickets uiteraard geboekt en een huurauto. Enkele dagen voor vertrek boekte we vervolgens onze eerste overnachting en de rest van de reis en overnachtingen hebben we in Spanje zelf geregeld zodat we met lekker veel vrijheid konden rond reizen.

Qua timing kwam het allemaal erg goed uit omdat wij voor de schoolvakanties in Spanje waren waardoor er bij veel B&B’s en hotels nog veel plek was. Dit is waarschijnlijk niet het geval in het hoogseizoen en goed om even rekening mee te houden wanneer je zelf ook die kant op wilt gaan.

Wij vlogen dus op de prachtige stad Sevilla maar voor vertrek zagen we al dat het daar snikheet was en besloten we om aan het einde van onze trip Sevilla te bezoeken in plaats van aan het begin en dat was een erg goede keuze!

Arcos de la Frontera

Daarom vertrokken we gelijk met onze huurauto naar de eerste plaats. Het prachtige berg stadje Arcos de la Frontera. Dit is een schitterend wit dorpje met prachtige gebouwen en met een ontzettend authentiek gevoel.

We sliepen in de B&B Casa el Sueño. Deze B&B ken je misschien wel uit het TV-programma ”De Spaanse Droom” en wordt dus gerund door Nederlandse eigenaren. Dit B&B lag super mooi en had een geweldig uitzicht. Bij aankomst mochten we ook nog eens uit alle verschillende kamers kiezen en we kozen uiteraard voor de kamer met het meest geweldige uitzicht ever.

Vanuit de B&B kregen we gelijk de tip om bij het restaurant Aljibe te gaan eten met gerechten zoals ze die in Andalusië eten. En dit was een enorm succes. Het eten was echt heerlijk en het personeel was ontzettend aardig. Dikke aanrader!

Cadiz
Op doorreis naar onze tweede slaapplaats zijn we nog in het prachtige Cadiz gestopt. Dit is schijnbaar de oudste stad van West-Europa. Helaas viel het weer die ochtend een beetje tegen maar we hebben toch een mooi deel van de stad kunnen zien.

Cadiz is absoluut een mooie stad maar voor mij persoonlijk niet de mooiste stad die we hebben bezocht tijdens deze trip. Mocht je in de buurt zijn dan is het zeker de moeite waard.

Los Caños de Meca Beach
Tijdens onze vakanties combineren we het liefste strand met cultuur en mooie steden. Daarom gingen we voor onze tweede stop richting het strand aan de Atlantische Oceaan.
Bij het zoeken naar de slaapplaats zochten we op een B&B zo dicht mogelijk bij het strand en die hadden we snel gevonden. Namelijk Hostal Casa Arco Iris.

Ik zou dit absoluut niet omschrijven als een Hostal maar als een B&B met super de luxe elementen. Zo was er een privé zwembad en een geweldig mooi dakterras met heerlijke lounge bedden en stoelen en een geweldig uitzicht op zee. Natuurlijk hadden wij een eigen kamer met eigen badkamer.

Het dorpje is een typisch toeristisch plaatsje maar het strand is ontzettend mooi, schoon en zonder lelijke strandtenten.

Een perfecte locatie voor wat tijd aan het strand!